marți, 20 ianuarie 2009

Învestirea lui Barack Obama

Obscen! Acest cuvânt mi-a venit în minte atunci când am auzit suma care s-a cheltuit cu festivitățile dedicate acestei ceremonii. Indiferent de unde provin banii (se vehiculează că ar veni din donații), suma cheltuită este enormă. Dacă acest lucru s-ar fi produs atunci când America se afla la apogeul ei, economic vorbind, aș fi spus: asta e, e ceva normal într-o țară obișnuită cu astfel de evenimente. Dar când acest lucru se petrece într-un moment în care americanii urlă că a venit criza peste ei, să risipești atâția bani pe o ceremonie afurisită, mi se pare ceva de-a dreptul obscen.
Toate acestea pentru un "eveniment planetar" cum s-a exprimat un post TV francez. Sau pentru numirea în funcție a "eliberatorului", conform presei americane. Nu-mi vine să cred, că în anul 2009 oamenii mai cred în astfel de naivități, cum că un singur om ar conduce o țară, oricare ar fi ea. Nimic nu se va schimba cu numirea lui Obama, vă spun eu. America va rămâne aceeași țară, condusă de corporații, iar americanii de rând vor trăi tot din credit, din banii pe care îi vor avea, nu din cei pe care-i au, privindu-i pe bogați cum se lăfăie în lux și sperând că le va veni și lor rândul (american dream), că vor da lovitura la un moment dat (dixit).
Nu vreau să fiu înțeles greșit: nu îi neg meritele lui Obama-omul, nu mă îndoiesc că este un om de valoare (nu mă pot pronunta asupra acestui lucru, pentru că nu-l cunosc); mă îndoiesc de capacitatea lui Obama-președintele de deveni acel "eliberator" pe care îl așteaptă, nu numai americanii, ci lumea întreagă.
Dar rămâne să așteptăm, doar timpul va decide dacă am sau nu dreptate. Și, sincer vorbind, sper să mă înșel.

Niciun comentariu: