luni, 18 ianuarie 2010

Lupul și mielul

Lupul, întâlnindu-se cu un miel rătăcit de turmă, a hotărât să nu îl ucidă pur și simplu, ci să găsească un pretext pentru a se justifica față de miel cu privire la dreptul său de a-l mânca. Astfel lupul i s-a adresat: "Băiete, anul trecut m-ai insultat grosolan." "Totuși," a behăit mielul cu un ton trist în glas, "nu eram născut atunci." Atunci lupul a spus, "Ai pășunat pe islazul meu." "Nu, bunule domn," a răspuns mielul, "nu am gustat încă iarba." Lupul însă a continuat, "Ai băut din izvorul meu." "Nu," a exclamat mielul, "niciodată nu am băut apă, deoarece laptele mamei mele îmi ține și de foame și de sete."
Acestea fiind zise lupul l-a înșfăcat și l-a mâncat, spunând, "Bine! Nu voi rămâne nemâncat, chiar dacă ai respins toate acuzațiile mele."
Tiranul va găsi întotdeauna un pretext pentru tirania sa.

Niciun comentariu: